I love Tanzania! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jenthé Adriaens - WaarBenJij.nu I love Tanzania! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jenthé Adriaens - WaarBenJij.nu

I love Tanzania!

Blijf op de hoogte en volg Jenthé

06 Maart 2016 | Tanzania, Arusha

Om eerlijk te zijn, kan ik niet zoveel vertellen over de voorbije week. Ik ben intussen ingeburgerd, waardoor alles meer vanzelfsprekend is geworden. Natuurlijk blijft elke dag hier in Tanzania eentje om te koesteren. Het is en blijft anders dan het leven in België. Toch ben ik er van overtuigd dat ik hier zou kunnen leven. Ik heb het hier gewoonweg heel erg naar mijn zin. Om iedereen toch even gerust te stellen (en vooral ons mama): ik kom uiteindelijk wel terug naar België hoor ;).

Over de voorbije schoolweek kan ik ook kort zijn: ze is goed verlopen. De kindjes waren flink(er), de remedials zijn goed verlopen, drum & dance was leuk... Verder verloopt ook de samenwerking met Hanne erg goed. Een lachske en een zwanske ontbreekt zeker niet in onze samenwerking. Heel fijn! In de Library wordt er ook heel wat plezier gemaakt. Het contact met alle andere vrijwilligers wordt alsmaar beter en beter. Dat maakt het vrijwilligerswerk des te leuker. Morgen worden de twee laatste schoolweken ingezet. Ik ga mijn uiterste best doen om nog zoveel mogelijk te verwezenlijken.

In mijn vrije tijd heb ik geleefd als een echte mzungu. We zijn in totaal drie keer uit eten geweest: twee keer voor een verjaardag en één keer omdat we te lui waren om te koken (whoops :D). Donderdag zijn we met alle vrijwilligers van het vrijwilligershuis het Afrikaanse nachtleven gaan verkennen in Via Via. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad. Ik heb zo hard gedanst (of alleszins toch iets wat op dansen lijkt), dat mijn benen het de volgende dag nog voelden. Die volgende dag was toch wel een beetje afzien. Neen, niet omdat ik een kater had, integendeel. Ik was gewoon heel moe. Toch was ik om 9u aanwezig op school. Zoals ze wel eens zeggen: ' 's Avonds grote man, 's morgens... ook grote man'. Al moet ik wel toegeven dat ik mij heb laten afzetten door een piki piki (motorfiets). Dat was meteen ook mijn eerst piki piki-ervaring. Supertof! :D

Gisteren vond ik persoonlijk de leukste dag van deze week. We zijn onze dag gestart met een bezoek aan the Farmers Market. Dit is een markt waar je organische producten kan kopen. Ik heb mezelf verwend met een heerlijke verse Tropical juice en twee koekjes met chocolade. Omnomnom :). Nadien zijn we richting Ghymkana Club gewandeld. Daar hebben we wel drie uur (!) getennist. Voor mij was dat ook weeral even geleden. Supertof dus! Toen we vonden dat we voldoende calorieën verbrand hadden, hebben we onze mzungu-day verder gezet. Tijd om een piki piki te nemen richting de Masai Market, waar we heel wat souvenirtjes gekocht hebben. Ik ga echter nog niet verklappen wat ;). Om deze geweldige dag af te sluiten, heb ik mijn buikje een plezier gedaan met een heerlijke pasta carbonara. Tijdens dit gezellige etentje hebben we samen geklinkt op Daria's verjaardag. Perfecte afsluiter van een perfecte dag.

Vandaag zijn we richting Karama Lodge getrokken, waar we hebben genoten van het zwembad en de zon. We hadden bovendien een prachtig uitzicht. Genieten geblazen! Tijdens de resterende uurtjes van deze week ga ik nog een beetje schoolwerk verrichten en wat rusten. Op naar de volgende fantastische week!

Veel liefs

Jenthé

  • 06 Maart 2016 - 16:45

    Haverhals René:

    In Benin wordt zo'n piki piki een zim zimi genoemd, in Kisangani (Congo) was er dat niet, wel fietstaxi's, gewoon een kussentje op de bagagedrager van de fiets.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenthé

< And then I realised adventures are the best way to learn. >

Actief sinds 29 Sept. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 5128

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 01 April 2016

Op avontuur in Tanzania

Landen bezocht: